In de afgelopen periode is er mede door GroenLinks werk gemaakt van het aanleggen van een regionaal warmtenet. Ook is er op regionaal niveau gekeken naar hoe we onze warmte en energie kunnen opwekken. En we hebben voor de gemeente Delft een Warmteplan gemaakt voor de hele stad. In de aankomende periode werken we het bestaande Warmteplan uit op buurtniveau, en betrekken bewoners actief; onder andere door middel van keukentafelgesprekken en buurtbijeenkomsten. Zeker met de TU in onze stad biedt het kansen om hierin als Delft koploper te zijn.

We stimuleren samen met partijen in de stad isolatie en minder energieverbruik, en maken afspraken met woningcorporaties voor de verduurzaming van sociale huurwoningen. Ook stimuleren we Delftenaren om zelf zonne-energie op te wekken. Doordat iedere Delftenaar actief wordt betrokken bij het zoeken naar de oplossing, maken we samen Delft een Duurzame stad.