Afdeling

De afdeling Delft bestaat uit alle GroenLinks-leden uit de gemeente Delft. De afdeling biedt leden de mogelijkheid mee te denken en te discussiëren over het Delftse gemeentebeleid, maar ook over de provinciale, landelijke en Europese politiek.

Met name wordt ook de Delftse GroenLinks-gemeenteraadsfractie ondersteund en kritisch gevolgd; onder meer ook via een aantal werkgroepen waarin activiteiten georganiseerd, meningen gevormd en ideeën ontwikkeld worden door de leden. Ook draagt de afdeling zorg voor de opstelling van gemeentelijke verkiezingsprogramma's en het voeren van lokale verkiezingscampagnes, en worden openbare discussie-bijeenkomsten georganiseerd, zoals Politieke Café's. Jaarlijks wordt ook twee maal een Algemene LedenVergadering (ALV) gehouden: één in het voorjaar en één in het najaar.

De afdeling is een onderdeel van de landelijke partij GroenLinks, maar voert haar eigen beleid.

De afdeling kent vele actieve leden. Door in het menu bovenaan op Doe Mee te klikken kunt u meer informatie bekijken over wat er zoal gebeurt en hoe u zelf mee kunt doen.

U kunt de afdeling ook steunen met een (extra) gift op rekening NL38TRIO0198527896 t.n.v. GroenLinks Delft.