Eind november komen de regeringsleiders in Parijs bij elkaar om een nieuw akkoord te sluiten om klimaatverandering tegen te gaan. Tot nu toe blijft het steken bij mooie woorden en schuiven ze concrete maatregelen voor zich uit, daar moet in Parijs verandering in komen. Parijs is de stad van de liefde. De liefde voor de aarde is de beste motivatie om klimaatverandering echt aan te pakken, want wat je lief hebt, wil je beschermen. Dat gaat GroenLinks in aanloop naar de klimaattop laten zien, onder de noemer #parismoment: toen ik de aarde in mijn hart sloot.

Het moment dat je verliefd werd op de aarde is jouw #Parismoment.

Wat is jouw verhaal? Wat wil jij beschermen tegen klimaat verandering?  Een mooi natuurgebied, een groene plek in Delft? Wat doe jij tegen klimaatverandering? Heb je een elektrische auto, zonnepanelen, een moestuin, een groen dak of reis je per openbaar vervoer?

Wanneer geniet je het meest van de natuur? Tijdens een fiets- of wandeltocht? Laat het weten!

GroenLinks start zondag 11 oktober de fotowedstrijd #parismoment. Doel is om te laten zien dat we onze natuur willen beschermen tegen klimaatverandering. De beste foto's worden op een speciale tentoonstelling in november getoond. Ook GroenLinks Delft doet mee. Uit de Delftse inzendingen wordt de mooiste foto gekozen. Deze foto neemt GroenLinks mee naar de Klimaattop in Parijs.

Delft bruist van de duurzame initiatieven die laten zien dat het anders kan. We verzamelen foto's van de beste, leukste, schoontste initiatieven en de mooiste, groenste en meest kwetsbare plekken uit Delft op www.parismoment.nl

Doe mee en stuur Delft naar Parijs! Inzenden is mogelijk tot 7 november 2015.

Voor meer informatie:
Joop Kunst - j.kunst@groenlinksdelft.nl