GroenLinks vindt het kruispunt Brasserskade - Kleveringweg bij de afslag Delft-Noord een onoverzichtelijk kruispunt met veel fiets- en autoverkeer. De afgelopen jaren vonden diverse ongevallen plaats en is de kruising op kleine punten gewijzigd. Met de opening van de HANOS op 9 november zal het verkeer, vooral van vrachtwagens, toenemen. GroenLinks maakt zich zorgen over de verkeersveiligheid en vraagt hier de aandacht voor van de wethouder.

Het kruispunt van de Brasserskade en de Kleveringweg bij de afslag Delft-Noord is druk in de spits. Forenzen, scholieren en sporters maken volop gebruik van deze fietsroute tussen Delft, Den Haag en Pijnacker-Nootdorp. De Kleveringweg is de toegangspoort voor personenauto’s en vrachtwagens tot bedrijventerrein Ypenburgse Poort, met een drukbezocht filiaal van MacDonalds, twee hotels en meerdere kantoorgebouwen. Een kruispunt dat niet uitblinkt in overzichtelijke bebording en belijning. Een kruispunt waar in het verleden meerdere ongevallen met letsel hebben plaats gevonden.

Binnenkort komt er een groot bedrijf bij op de Ypenburgse Poort, want op 9 november opent HANOS er zijn 26e groothandel - een nieuwe zelfbedieningsgroothandel van zo'n 32.000 m2. Vanuit het distributiecentrum met zijn 19 expeditiedocks worden klanten in de wijde regio bediend. Je hoeft geen verkeersdeskundige te zijn om te voorspellen dat de hoeveelheid verkeer zal toenemen en het aandeel vrachtwagens ook fors zal stijgen.

GroenLinks is met de wijkagent ter plaatse gaan kijken en maakt zich zorgen over de toekomstige verkeerssituatie. Weggebruikers kunnen niet alles tegelijk. Ze kunnen maar een beperkte hoeveelheid informatie tegelijk verwerken en daarnaar handelen. Dit kruispunt is onoverzichtelijk en druk. Het is dus noodzakelijk dat de borden en aanduidingen duidelijk en leesbaar zijn. GroenLinks wil daarom dat de gemeente Delft onderzoek gaat doen naar de verkeersveiligheid van het kruispunt.