Deze week is de conceptversie van de regionale energiestrategie (afgekort ‘RES’) openbaar gemaakt. Hierin staan de plannen van de gemeenten, waterschappen en provinicie van de regio Rotterdam Den Haag voor de regionale energietransitie. Deze plannen zijn niet alleen een belangrijke stap in het verduurzamen van de regio, maar dragen ook bij aan het nationale klimaatakkoord – belangrijke thema’s voor GroenLinks. Daarom roepen wij onze leden op het concept te lezen en hun gedachten met ons en de gemeente te delen.

De concept energiestrategie lees je hier. Heb jij ideeën over hoe het nog beter kan? Deel dit met de fractie (fractie[@]groenlinksdelft.nl) of de gemeenteraad. Onze wethouder Stephan Brandligt is voorzitter van de Stuurgroep Energiestrategie van de regio. Hij onderstreept het belang van meepraten: “De energietransitie is van ons allemaal en daarom is participatie van burgers enorm belangrijk. Zonder participatie kunnen we geen gedragen en geaccepteerde RES maken. In Delft zijn ondermeer Deelstroom Delft en het Platform Energietransitie Delft actief in het betrekken van burgers bij de energietransitie. Het is ook een mooi onderwerp om binnen GroenLinks Delft te bespreken.”