Fietsers kunnen naar verwachting in april 2010 gebruik maken van de nieuwe onderdoorgang onder de A13. Hiermee is dan weer een project uit het Lokaal Verkeer en Vervoersplan (LVVP) dat de raad in 2005 vaststelde, voltooid. Een naam voor deze tunnel ontbreekt nog. Wie verzint een pakkende naam?

De onderdoorgang wordt aangelegd iets ten noorden van de afrit Delft-Zuid en biedt voetgangers en fietsers straks een snelle verbinding tussen Pijnacker-Nootdorp (Emerald) en Delft (TU-gebied). Daarom worden de bewoners van Delft en Pijnacker-Nootdorp opgeroepen om mee te doen aan de prijsvraag ‘Verzin een pakkende naam voor de nieuwe fietstunnel’! De winnaar ontvangt een waardebon van € 200,--, ter besteding bij een erkende fietsenhandelaar! Een toepasselijk cadeau. Het is leuk als de naam aansluit op de thema’s ‘ambachtslieden’ (dit is het thema voor de straatnamen aan de kant van Pijnacker-Nootdorp) en ‘moderne technologie’ (het Delftse thema).

Stuur uw inzending onder vermelding van uw naam, adres, telefoonnummer en motivatie van de door u gekozen naam, op naar onderdoorgangA13@delft.nl. Dit kan tot 11 januari 2010. Een jury, bestaande uit leden van de straatnaamcommissies van beide gemeenten, gaat zich buigen over de ingezonden namen.