Als fractieondersteuner ben je elke maandagavond aanwezig bij de factievergadering. Samen met de fractie stel je de agenda op en leg je onze besluiten en afspraken vast. Je organiseert afspraken en bijeenkomsten, waaronder de fractieweekenden. Daarnaast denk je mee en biedt je ondersteuning aan de fractie in de (online) communicatie, zodat de stad weet waar GroenLinks in Delft voor staat. Je werkt hierin samen met het communicatieteam van de afdeling GroenLinks Delft en levert kopij van de fractie aan voor de maandelijkse ledennieuwsbrief.

Op deze manier maak je kennis met het raadswerk en ben je nauw betrokken bij de voorbereiding van het Delftse politieke debat. We bieden je een maximale vrijwilligers onkostenvergoeding van € 170,= per maand. Ook een training bij GroenLinks behoort tot de mogelijkheden.

Het is ook mogelijk op één van beide functie-delen (secretariële ondersteuning of communicatie) apart te reageren.

We zoeken bij voorkeur iemand die in Delft woont.

Heb je belangstelling en heb je ideeën om de zichtbaarheid van de GroenLinksfractie in Delft te verbeteren? Wil jij de fractie optimaal laten functioneren?

Mail dan je motivatie en CV naar: fractie@groenlinksdelft.nl.