Nieuws van Stephan Brandligt

Dag van de Duurzaamheid

Vandaag is de Dag van de Duurzaamheid en genieten we nog na van de klinkende overwinning in hoger beroep van Urgenda in de “Klimaatzaak”. Wat een geweldig nieuws dat de overwinning nu nog duidelijker is dan de eerste rechtzaak. Goed is ook de internationale belangstelling voor deze rechtzaak, in veel andere landen wordt nu ook geprobeerd om via de rechter staten te dwingen tot actie.

Voorhof-Oost Aardgasvrij

GroenLinks wethouder Stephan Brandligt en afgevaardigden van vastgoedeigenaren in Voorhof-Oost hebben een E-deal voor een aardgasvrij Voorhof-Oost ondertekend. Hiermee zet de gemeente een stap in de goede richting op weg naar een aardgasvrij Delft. Met deze E-deal bundelen de gemeente, vastgoedeigenaren, woningbouwcorporaties en Verenigingen van Eigenaren de krachten om het gezamenlijke einddoel te bereiken: De wijk Voorhof-Oost aardgasvrij.

Tien Delftse scholen gaan voor duurzaam

GroenLinks is blij met de E-deal ‘Verduurzaming in het Onderwijs’ die wethouder Stephan Brandligt en Tien Delftse basisscholen ondertekende op woensdag 10 februari. In de E-Deal staan afspraken over besparingsmaatregelen, bewustwording en duurzame energie. De GroenLinks wethouder trapte zelf af met een gastles over duurzaamheid aan leerlingen van de Freinetschool.

GroenLinks blij met zes nieuwe E-Deals “Delft Energieneutraal 2050”

In het bijzijn van GroenLinks wethouder Stephan Brandligt hebben op donderdag 8 oktober zes nieuwe organisaties de E-Deal “Delft Energieneutraal 2050” ondertekend. Hiermee spreken IKEA Delft, NEN, OrangeGas, The Datacenter Group, TNO en Werkse! met de gemeente af dat zij zich samen zullen inspannen voor vermindering van de CO2-uitstoot. Zo wordt er samen hard gewerkt aan een energieneutraal Delft voor 2050.

Horeca in Delft gaat 'Vergroenen en Verdienen'

Op 14 september heeft GroenLinks wethouder Brandligt het startsein gegeven voor het project ‘Vergroenen en Verdienen’. Met de ondertekening van de E-DEAL tussen de gemeente Delft en de vereniging Koninklijke Horeca Nederland in Delft krijgen horeca ondernemers de kans om hun bedrijf met ondersteuning van experts slim en effectief te verduurzamen.